Oon aiva unohtanu jotta mullon tälläänenki blogi - mutta ny ku tuli miälehen pistää vähä ajatuksia eileen tullehista uutuuskirijoosta joista eileen sain lujetuksi kaks:

Hekla säntää kesään

Saara Niemi & Johanna Viitanen
HEKLA SÄNTÄÄ KESÄÄN
ISBN 978-952-67024-3-8, 2009, Vudeka
Teksti: Saara Niemi ja Johanna Viitanen
Valokuvat: Johanna Viitanen
Muu kuvitus: Jenni Viitanen
Asiatarkastanut Susanna Suutarla
96 sivua, 24,5 x 24,5 cm, kovakantinen, nelivärikuvitus

Aiva ihana hevooskuvakirija - islanninhevoosia jokkon mun lempihevoosia ja haaveeleen joskus sellaasella  tölttäävän :) Tarinaki oli justihin mulle sopevan luonnonläheenen. Tämän kirja tuloo jäämähän omahan kirijahyllyhi. 

Täson linkki viä tuan kustantajan sivuulle josta löytyy muitaki yhtä ihania hevooskirijoja www.vudeka.fi

 

Toinen kirija jota lujin osaksi mutta enimmäkseen mua kiinnosti nua kirijan lopus olevat taireteosten kuvat.

Tuotekuva

Jukka Relas: Keisarillinen taidekokoelma Suomessa = Den kejserliga konstsamlingen i Finland

Ruotsiksi kääntänyt Myrika Ekbom / 112 sivua / 255 x 210 mm / Nelivärisiä kuvia 

978-951-1-24056-3, 2009, Otava

Minä tykkäsin nuasta elään - ja luontoaiheesista taidemaalauksista jokkoli teheny:

 Ferninand von Wright fi.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_von_Wright,Werner Holmberg  fi.wikipedia.org/wiki/Werner_Holmberg, Victoria Åberg  fi.wikipedia.org/wiki/Victoria_%C3%85berg, Hjalmar Munsterhjelm fi.wikipedia.org/wiki/Hjalmar_Munsterhjelm , Marga Toppelius-Kiseleff  kirjava.fng.fi/bibliografia/bibliografiat.php sekä muutama patsas: Walter Runeberg fi.wikipedia.org/wiki/Walter_Runeberg, Johannes Takanen fi.wikipedia.org/wiki/Johannes_Takanen , Ville Vallgren fi.wikipedia.org/wiki/Ville_Vallgren

Kirijas ei oo kuitenkaan niin montaa mua sykähryttävää tairekuvaa eikä tua resirentilinnan taidehisturia niin paljo kiinnosta jotta tämän kirijan itteli ostaasin mutta lukemisen ja kattelemisen arvoonen kirija on.